piątek, 8 lutego 2013

Najpierw płać sobie!

Ostatni mój wpis wzbudził sporo kontrowersji i bardzo dobrze!!!

Pojawiły się dwa obozy zwolenników i przeciwników odkładania pieniędzy na emeryturę.

Myślałem że to właśnie grupa pozytywna napędzi mnie do dalszego pisania.

A tymczasem okazuje się że prawdziwego kopa energetycznego otrzymałem od negatów, którzy uważają odkładanie pieniędzy na koncie bankowym za kolejną piramidę finansową!!! SZOK!

Gdy pozbierałem szczękę, która opadła do samej podłogi i potoczyła się pod szafę, uświadomiłem sobie że to własnie ich poglądy potwierdzają bardzo niską świadomość finansową części naszego społeczeństwa i  tym bardziej powinienem kontynuować proces przekazywania swojej wiedzy :)


Tak więc Negaci ... dziękuję że jesteście, bo to właśnie dla Was piszę tego bloga!!!


a teraz bardziej serio, dla tych co mają otwarte umysły:

Pojawiło się pytanie: 
"no wszystko pięknie, ale ja nie palę i nie piję, to skąd mam wziąść kasę na odkładanie?.
Poza tym prowadzę działalność więc nikt mi co miesiąc 3000zł nie da. Za to Zus i skarbowy zabierają bez litości, o pozostałych kosztach prowadzenia działalności nie wspominam"

Odpowiadam:
Świetne pytanie , na które nie odpowiem w tym krótkim tekście. Ale możliwości jest zdumiewająco wiele i dziś nakreślę tylko skrótowo przykłady, a stopniowo będę wyjaśniał w kolejnych odsłonach bloga.

Przedsiębiorcy w odróżnieniu od etatowców są w tej komfortowej sytuacji, że jeśli posiądą odpowiednią wiedzę lub skorzystają z usług odpowiednich doradców (oczywiście ta wiedza kosztuje i nikt jej nie da za darmo) to:

- nie będą płacić podatku dochodowego
 (rozwiązania legalne i stosunkowo proste w realizacji)

- zminimalizują do minimum , nie zapłacą a nawet będą otrzymywać zwrot nadpłaconego VATu
(dzięki odpowiedniemu skonstruowaniu profilu działalności firmy)

- Nie będą płacić ani złotówki ZUSu (min 1000zł/mc) a mimo to będą mieli pełne ubezpieczenie zdrowotne
(rozwiązanie całkowicie legalne w całej uni europejskiej - kwotę przeznaczoną standardowo na ZUS można dowolnie zainwestować lub odłożyć na przyszłość)

- Zminimalizują koszty prowadzenia działalności nawet 10-krotnie
(mój przykład: 150min w sieci + internet za 130zł/mc, po zastosowaniu odpowiedniego rozwiązania zamieniłem na 300min do wszystkich sieci + zadarmo stacjonarne + internet za 9,90zł/mc)


Już w tych tylko przypadkach , wprawne oko zobaczy kilka tysięcy złotych i  to miesięcznie.

Lecz by to wszystko zadziałało i by nie "zdefraudować" tak pomysłowo zaoszczędzonych pieniędzy to konieczne jest zastosowanie pewnej zasady, a brzmi ona:

"najperw płać sobie"

o co chodzi?
o tym w następnym odcinku...

pozdrawiam
Tomasz Isalski
 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz